Samarbejde

Samarbejde

Fra start af er "Tingstedet" og ideen om Middelalderbyen "Spiren" skabt i et samarbejde. Et samarbejde der blev inspiret af tre faktorer.

1. Byggeriet af viften. Skolens udendørs multifunktionelle læringsfacilitet.
2. Skolen (med HFO's) oplagte mangel af et bålsted og
3. kærligheden til de rå materialer og deres skønhed.

Allerede dér var inspirationen kilde til ideen om at bygge et helt specielt bålhus. Ideen om at det skal være rammen om samarbejde. Videndeling, samvær og fællesskab. Allerede dér var vi enige om at vi ikke laver et færdigt projekt. Vi laver et levende projekt, der skaber sig selv i kraft af de mennesker der bruger det. Tingstedet og Middelalderbyen "Spiren", skal i sig selv være ramme til inspiration til at der skabes nye ideer. Nye ideer hos børnene. Hos lærerne og pædagogerne. Hos de foreninger vi kommer til at samarbejde med. Og på tværs af brugere og foreninger.

Vi håber på at vi skaber en ramme hvor folk fra forskellige steder i Hillerød kommune, bliver inspirerede til at mødes og skabe nye fælleskaber og nye samarbejder. Hvor fælleskab er i centrum og hvor læring deles.